#4 Recenzie : Căutând-o pe Alaska, John Green ❀❀🚬🍷

cautand-o-pe-alaska_1_fullsize

Rating : 4/5

• Titlu: Căutând-o pe Alaska
  • Autor: John Green
  • Pagini: 288
  • Editura: TReI

ÎNAINTE. Miles Halter – un adolescent singuratic pasionat de cuvintele rostite de personaje celebre în ultimele lor clipe de viață – pleacă la școala cu internat Culver Creek în căutarea a ceea ce Rabelais numea „Marele Necunoscut”.

Acest necunoscut se dovedește mai tulburător decât și-ar fi imaginat vreodată când în noul său cerc de prieteni își face intrarea seducătoarea Alaska Young. Inteligentă, amuzantă, imprevizibilă, Alaskaîl atrage într-o lume misterioasă de lumini și umbre, ce stă sub semnul ultimelor cuvinte ale lui Simón Bolívar, faimosul general imortalizat de Gabriel García Márquez: „Cum o să mai ies eu din labirintul ăsta?”

DUPĂ. Nimic nu va mai fi la fel.

Căutând-o pe Alaska. În sfârșit o carte pe care o citesc nu pentru că am auzit de film înainte 😉, ci pentru că este apreciată de foarte multe persoane. Am auzit de ea la școală, am auzit prin locuri publice, în grupuri de prieteni, pe rețele de socializare, în mass-media…peste tot 😨. Știam – din câte auzisem – că este o poveste cât se poate de obișuiă, dar finalul, finalul este extraordinar, este… ei bine, nu a fost așa 😱. Cel puțin pe mine m-a atras mai mult povestea în sine, aceasta curgând în jurul meu, ducându-mă în mijlcul acțiunii, trăind emoțiile alături de fiecare personaj în parte, cunoscându-se că este scrisă de un autor destul de bun, decât să mă impresioneze finalul, pe care îl intuisem cât de cât, dar și probabil deaorece mă așteptam la acel final de care se tot zicea.

Începutul nu este impresionant și uneori tinde la a te plictisi 😒, dar odată ce problemele a mai multor adolescenți, printre care se află și protagonistul Miles Halter, se unesc în internatul liceului Culver Creek, începe mica acțiune cu mici pete de suspans 🎉🎉. Nu se petrec mari fapte, excluzând câteva evenimente cât se poate de surprinzătoare și neașteptate, fiind povestită o parte din viața relativ obișnuită de liceu a unui adolescent într-o continuă cautare a ceva nou, care pare a fi încheiată după întâlnirea Alaskăi ❤️️.

Per total, cartea tratează subicte destul de interesante și care te captivează pe tot parcursul lecturii, unul dintre cele mai „longevive” subiecte bazându-se pe întrebarea : „Cum o să mai ies eu din labirintul ăsta?”. De altfel, în aceasta regăsim mister, acțiune, erotism, romantism, întorsături de situație, umor, surprinzător și o româncă ✌, toate acestea creând „Cautând-o pe Alaska”, cautare la care iei parte și tu, cititorul, alături de Rotofei și prietenii acestuia, încercând să descoperiți împreuna ieșirea din labirint.

„Așa că m-am întors în camera mea și m-am trântit pe pat, gândindu-mă că, dacă oamenii ar fi fost ploaie, eu aș fi fost o burniță și ea ar fi fost un uragan.”

„-Voi fumați ca să vă bucurați de țigară. Eu fumez ca să mor.”

„Cu toții ne ducem, am gândit eu, și se aplică atât broaștelor-țestoade, cât și bluzelor pe gât, atât Alaskăi-fata, cât și Alaskăi-locul, deoarece nimic nu poate dăinui, nici măcar pământul.”