#7 Recenzie : Cerul e pretutindeni, Jandy Nelson 🌃🎸

cerul-e-pretutindeni_1_fullsize

Rating : 4/5

• Titlu: Cerul e pretutindeni
  • Autor: Jandy Nelson
  • Pagini: 288
  • Editura: Epica

Ar fi trebuit să mor de atâta suferință, nu să mă îndrăgostesc…Lennie este o tânără de 17 ani, cântă la clarinet și iubește foarte mult cărțile. Își duce viața, liniștită și mulțumită, în umbră expansivei sale surori mai mari, Bailey. Însă, când Bailey moare subit, Lennie e catapultată în mijlocul scenei propriei sale vieți – și, în pofida experienței sale nule în privința băieților, se trezește dintr-odată oscilând între doi. Toby este fostul iubit al lui Bailey; durerea pierderii din sufletul lui o oglindește perfect pe cea a lui Lennie. Joe este sosit recent în orașul lor, tocmai din Paris, și este posesor al unui zâmbet atât de magic precum talentul lui, fiind un foarte bun interpret la chitară clasică. Pentru Lennie, unul e soarele, iar celălalt luna. Unul încearca sa o scoată din suferința cruntă, iar celălalt o consolează în aceasta. Dar când cei doi se intersectează, universul lui Lennie e pe cale să explodeze…

În sfârșit am terminat și această lectură. O lectură ușoară și relaxantă care mi-a luat totuși destul timp, problema fiind undeva între lipsa mea de timp, dar și poveste, care te captivează doar în unele secvențe – thanks God că sunt destule astfel de secvențe. Revenind la poveste, pentru mine, ideea centrală a textului de la care pornește acțiunea – moartea lui Baily
, sora mai mare a protagonistei Lennie – este ceva nou și cât se poate de interesant. La fel de interesante sunt și idilele care se înfiripă 💕, acestea reușind să devieze, oarecum puțin, povestea, de la o relatare continuă a unor activități posomorâte, petrecute în urma pierderii cuiva drag, la unele cât se poate de extravagante și pline de suspans sau erotism.

Cu fiecare pagină intri mai mult în acțiune, îți cresc din ce în ce mai mult nervii din cauza alegerilor pe care le face Lennie, în vârstă de 17 ani; crești odată cu ea, descoperind parcă pentru prima dată ce înseamnă să te îndrăgostești, să ai primul sărut, să uiți de tristețea care te copleșea cu puțin timp în urmă, să descoperi lumea ca și cum abia te-ai fi născut; dorești, la fel de mult ca protagonisa, să afli tot mai multe despre mama sa…dorință, tristețe, dragoste, dezamăgire, greșeli care nu pot fi reparate, toate acestea dau viață unei cărți micuțe din mâinile tale și, datorită descrierilor poetice a fiecărui peisaj, autoarea reușește să transforme totul din jurul tău în lumea lui Lennie, transpunându-te în mijlocul povestirii, precum Baily, fiind pretutindeni, dar fără a avea puterea să schimbi ceva, șă ajuți cu ceva, cu orice.

cerul-e-pretutindeni

Pentru prima oară în viețile noastre, eu mă aflu undeva unde ea nu ma poate găsi și nu am harta cu drumul spre mine pe care să i-o dau.

…sper să nu înlocuim cu mirosurile noastre ultimele rămășițe ale miresmei lui Bailey.

…sunt înnebunită de tristețe și undeva, în adâncul meu, tot ce vreau este să zbor.

Cu ani în urmă, stăteam prăbușită în grădina lui Buni și Big m-a întrebat ce făceam. I-am zis că mă uitam în sus la cer. El mi-a spus „Asta e o concepție greșită, Lennie, cerul e pretutindeni, începe chiar de la picioarele tale”.

3 gânduri despre “#7 Recenzie : Cerul e pretutindeni, Jandy Nelson 🌃🎸