#2 Recenzie : Divergent, vol. I, Divergent, Veronica Roth ✌✌

divergent-vol-1_1_fullsize (1)

Rating : 4.5/5

  • Titlu: Divergent
  • Autor: Veronica Roth
  • Pagini: 448
  • Editura: LEDA

Într-o societate divizată în facțiuni, toți oamenii sunt siliți să aleagă cui sunt loiali. Iar alegerea pe care o va face Beatrice Prior îi șochează pe toți, inclusiv pe ea însăși.

În cursul testelor extreme de inițiere, Tris trebuie să afle cine-i sunt prietenii și dacă poate să aibă încredere în bărbatul care o amenință, dar în același timp o protejează. Fiindcă Tris deține un secret letal. Unul care i-ar putea salva pe cei pe care-i iubește… sau ar putea-o distruge pe ea.

Când am auzit că filmul 🎬 Divergent se bazează pe povestea cărții omonime am zis „Trebuie să citesc această carte înainte de a vedea filmul”. Nu știu de ce, dar chiar credeam că fac alegerea corectă – sau poate din cauză că de obicei cartea depășește cu mult filmul – și chiar așa a și fost. De altfel, acesta este primul roman distopic pe care îl citesc și știu sigur că nu va fi ultimul (cum de le-am putut ignora atât timp❔).

De cum deschizi cartea, te învăluie atmosfera unei alte lumi, care urmează alte principii și este structurată diferit față de lumea noastră. De asemenea, pătrunzi într-un oraș distopic fascinant – la baza căruia stă prosperul Chicago – aparent perfect, în ciuda „găurilor negre” sesizate de protagonista Tris. Și cum nu toate pot rămâne roz până la nesfârșit, acesta este invadat încet, dar sigur de către, relativ, micile „găuri negre”.

Cu fiecare pagină 📖 răsfoită, setea de cunoaștere este tot mai mare, iar suspansul este într-o continuă creștere atingând apogeul exact la momentul potrivit și menținându-se o bună bucată de timp, urmând sa coboare lin spre sfârșitul povestirii, care mai mult îți lasă niște semne de întrebare decât să te surprindă.

Deci…da❕ Singurul lucru pe care l-aș mai putea spune este că m-am bucurat la finalul cărții să aflu că aceasta face parte dintr-o trilogie. Bine, știam de dinainte, dar bucuria a crescut știind că există o continuare a acestei minunate povești, chiar dacă nu am auzit lucruri prea bune despre Insurgent (vol. II), dar rămâne să văd cu ochii mei cât de adevărate sunt zvonurile și cum aș putea trăi fără să aflu, în primul rând, ce s-a întâmplat cu relația ❤️ dintre Tris și Tobias❔

Peace ✌✌ and keep reading 📖 📖 ❕


„-Eu cred că am făcut o greșeală, îmi explică, pe un ton blând. Noi toți am început să demolăm virtuțile celorlalte facțiuni ca să ni le promovăm pe ale noastre. Eu nu vreau să procedez așa. Eu vreau să fiu curajos, și altruist, și inteligent, și prietenos, și cinstit.”

„-Poate că toți ar trebui să facem mai multe, zice el, dar suntem doar nevoiți să lăsăm ca vinovăția să ne amintească mereu că trebuie să ne comportăm mai bine data viitoare.”

8 gânduri despre “#2 Recenzie : Divergent, vol. I, Divergent, Veronica Roth ✌✌

  1. Să citeşti şi celelate cărţi, o să vezi că idea e mult mai amplă decât ai fi crezut, fiecare care vine ca o piesă nouă într-un puzzel, sau mai bine într-o matrioshka, iar la final nici nu îţi vine să crezi cum se schimbă lucrurile.
    A, vezi că am sesizat şi o mică eroare, probabil voiai să spui despre carte că stă la baza filmului nu invers.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu