#5 Recenzie : Jocurile Foamei, vol. I, Suzanne Collins ➶➶📖✌

jocurile-foamei_1_fullsize

Rating : 4.5/5

  • Titlu: Jocurile Foamei
  • Autor: Suzanne Collins
  • Pagini: 312
  • Editura: Nemira

Ai putea supraviețui în sălbăticie, de unul singur, când toți cei din jur fac tot ce pot ca să nu mai apuci dimineața următoare?

Într-un viitor postapocaliptic, peste ruinele unui continent cunoscut odată ca America de Nord, se întinde națiunea Panem. Ca simbol al puterii Capitoliului asupra celor douăsprezece districte conduse cu o mână de fier, în fiecare an este organizat un concurs sadic și sângeros – Jocurile Foamei. Douăzeci și patru de adolescenți sunt răpiți de lângă familiile lor și aruncați în luptă pe viață și pe moarte, televizată în direct și urmărită cu frenezie. Doar unul dintre ei se va întoarce acasă faimos, bogat și… viu. Cine va câștiga cursa nebună pentru supraviețuire?

Îmi plac distopiile. Am mai spus-o si în recenzia cărții Divergent, prima distopie pe care am citit-o, și am și un bun motiv să îmi placă: cu fiecare – oricare – distopie pot „călători” într-o altă lume, alta decât cea agitată în care locuim, poate alta și mai agitată, dar măcar „plec” ✌. Ok, cu majoritatea cărților se întâmplă asta, dar totuși parcă există o mică diferență.

Revenind la subiect, după o scurtă perioadă de la terminarea volumului Divergent mi s-a refăcut dor de o altă „nouă lume” și pentru că din fiecare direcție auzeam de Hunger Games, în cel mai scurt timp mi-am cumpărat-o 🎉.

Era în mâinile mele. Rezonabilă ca dimensiuni, verde…dă-l încolo de aspect! Am trecut imediat la citit. O lectură care împletește relaxarea☕ cu suspansul😱, iar, din punctul meu de vedere, originalitatea este la ea acasă – asta i-a și dat un plus în punctaj. Povestea curge încet și sigur, ducându-te de la agonie la extaz la fel de lin și aproape enervant.

În principiu, povestea urmărește etapele unui joc sinistru specific Panemului – o țară formată din 12 districte unde se duce un trai mai mult decâ modest (sensul negativ al cuvântului) și Capitoliul, cea mai bogată parte-a țării, unde zici că a eclozat Lady Gaga – care se desfășoară din cauza revoltei care a avut loc cu ceva timp în urmă. Mai exact sunt descrise evenimentele prin care trece protagonista – Katniss – în timpul acestor jocuri ucigașe 💀, cu scopul de a rămâne în viață.

În concluzie, „Jocuri ale Foamei fericite! Și fie sorții întotdeauna de partea voastră!”.

Peace ✌✌ and keep reading 📖 📖 ❕


„Distrugerea lucrurilor este mult mai ușoară decât construirea lor.”

„Îi iau mâna și i-o strâng cu putere, pregătindu-mă pentru filmare și temându-mă de clipa în care va trebui să-i dau definitiv drumul.”

„Numai că-mi doresc să pot găsi o cale de a… de a-i arăta Capitolului că nu îi aparțin. Că sunt mai mult decât un simplu pion în Jocurile lor.”

„Districtul 12: locul unde poți muri de foame în siguranță.”

„Iată câteva sfaturi. Rămâi în viață.”

4 gânduri despre “#5 Recenzie : Jocurile Foamei, vol. I, Suzanne Collins ➶➶📖✌

  1. Şi asta este una din cărţile mele preferate (da şi mie îmi plac distopiile la nebunie) şi, de asemenea, îţi recomand să citeşti şi celelate volume pentru că sfârşitul face ca totul să fie văzut într-o lumină nouă. ce îmi place şi la această serie şi la Divergent este modul în care subliniază faptul că binele şi răul nu pot fi definite aşa uşor ca în basme. De asemenea, îţi mai recomand câteva distopii care mie mi-au plăcut foarte mult:
    young adult:seria Vrăjitor şi vrăjitoare de James Patterson, Julian. O poveste de Crăciun de Robert Charles Wilson, Spulberă-mă de Tahereh Mafi,
    generale: Ferma animalelor şi 1984 de Orwell, Acid sulfuric şi Peplum de Amelie Nothomb, Supunere de Houellebecq

    Apreciat de 1 persoană

    • Asemenea seriei Divergent, și aceasta se află mai pe la final în to read. În legătură cu celelalte cărți, deja am câteva în wishlist, chiar și în bibliotecă, oricum, mulțumesc pentru recomandări; chiar așteptam câteva. 😉

      Apreciază

Lasă un comentariu